Blaupunkt TravelPilot Lucca 3.3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Blaupunkt TravelPilot Lucca 3.3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Robert Frederik 20-04-2009

Als ie werkt doet ie het fantastisch, maar toch raad ik hem niet aan.

Ik heb dit apparaat nu ruim een jaar in bezit. Voor mijn werk gebruik hem gemiddeld 3 keer per week. Destijds gekocht bij de Media Markt in de aanbieding voor nog geen 150 euri.

Het grootste nadeel is dat dit apparaat 3 van de 5 keer lang bezig is met de satelieten zoeken. Dit betekent dat de navigatie pas opstart na 10-15 minuten. het eerste kwartier krijg je dus de melding in beeld dat navigatie start zodra er bereik is. Je weet dus niet welke kant je op moet...Super irritant, zeker als je op een plek bent waar je de weg niet weet. Heb vaak genoeg doelloos rondgereden totdat de navi het eindelijk deed.

Mijn zus heeft een TomTom en daar heeft ze geen last mee. meestal gelijk contact met sateliet.

Verder kan je er via de sd kaart ook MP3 of foto`s op zetten maar die functie heb ik nooit gebruikt.

Je krijgt bij dit apparaat geen oplader voor thuis. Je kan hem alleen via de aansteker in de auto opladen. In praktijk gebruik ik hem altijd met stekker erin zeg maar.

Ik raad je aan om als het apparaat werkt, ook het beeldscherm in de gaten te houden. Het beeld wil wel eens stil staan. Dan is ie tijdens het rijden het contact kwijt.

Ik zou hem niet nogmaals kopen maar van een gerenomeerd navigatiemerk. Ik wacht nu op mijn ieuwe auto met ingebouwde navigatie. dna ben ik hier van af.

eos 29-07-2008

Dit apparaat kan ik niemand aanbevelen.
Sommige wegen kan hij gewoon niet vinden, ook al liggen die er al jaaaaaren. Bv. de middenpeelweg.
Het duurt vaak ook lang voordat de navigatie start.

K.B. 27-09-2007

Ik heb hem nu een paar weken in bezit en ben erg tevreden, schijnbaar is de zend/ontvangst vrij sterk daar ik hem niet zoals gebruikelijk met de zuignap tegen het raam heb (hou niet zo van dat uiterlijk vertoon) maar gewoon met een mooi eigengemaakte houder terhoogte van de asbak die toch nutteloos zit te wezen. Op deze plek doet ie het gewoon goed dus waar anderen het laten afweten.

Jeroen79 06-07-2007

Heb onlangs de Lucca 3.3 gekregen, vlak voor de vakantie naar Italie. De kaart van Europa heb ik op een 2 gig SD kaart gezet, maar met de gebruiksaanwijzing kwam ik er niet uit om de kaart te installeren, hij bleef alleen de benelux weergeven, maar na de tips op dit forum te hebben gelezen is het wel gelukt. Lucca kent alleen de straat waar ik straks heen moet niet...da's jammer, want TomTom kende die wel. De vormgeving is prima en het geluid ook, handig formaat. Jammer dat ik nog achter een lichtnetadapter aan moet, die zat er niet bij en ook de usb kabel moet je apart kopen. Makkelijk in het gebruik, wel een aanrader!

Traveler 03-06-2007

Op zich is de lucca 3.3 een mooi en handig apparaat.
Zeer snelle berekening, kwa prijs kwaliteit een goed toestel. er zijn namelijk ook enkele min Punten.
Stuurde mij al enkele malen een verboden richting in.
staat ingesteld op korte route maar zoekt niet altijd naar de kortste route, al u 1 adres hebt ingegeven en u bent aangekomen op dit adres en dan geeft u uw volgende bestemming in gaat het toeste ervan uit dat u uw reis wil verder zetten en niet terug keren wat wel een verschil maakt van enkele km, je moet soms je wagen omdraaien en dan zie je dat de km een pak minder zijn.Ook op huisnummers is hij tamelijk correct maar ook niet altijd .Ik gebruik dit toestel dagelijks voor 45 adressen over belgie. een aanrader maar niet het neusje van de zalm. mijn volgende zal terug een garmin worden.

Mensfort 24-05-2007

Zeer goed apparaat. Handleiding kun je downloaden van internet in het Nederlands, maar eigenlijk is het niet nodig.
Straten invoeren is makkelijker dan TOMTOM. Nadat ik hem had gekocht kon ik er zo mee naar huis rijden. Omdat ik Lucca 3.4 heb, is er ook een TMC antenne. Ik had de TMC antenne niet op het raam geplakt, toch kreeg ik na 20 km een andere route en ging zo om de file heen. De toeristische route daar vond ik best wel leuk, ook de file in het dal bij de snelweg!
Je kunt een kaart zetten op de SDRAM, maar je kunt maar 1 kaart tegelijk gebruiken. De europa kaart is 2GByte en past precies op een SD kaartje. Als je die gebruikt, start het iets langzamer op dus gebruik ik tot de vakantie gewoon de Benelux kaart.
Ik kan zonder tolwegen straks in 11:02 bij Les Mathes zijn in Frankrijk en met tolwegen in 8:30. Daar heb ik veel aan.
De stem is erg goed, maar met luide radio iets te zacht.
Het beeld is erg goed, maar gebruik ik zelden.
Als je een weg mist, wordt een nieuwe route binnen een seconde herberekent. Soms kies ik zelf een iets langere weg, omdat daar minder verkeerslichten zijn.

MiKu 22-05-2007

Sinds twee dagen in bezit.
Geen idee hoe de navigatie zelf zal zijn want ben nu twee dagen bezig om Benelux op harde schijf te zetten en tevens West-Europa op 2Gb SD-kaart.
De gebruiksaanwijzing is hierbij niet te gebruiken (verkeerde werkwijze beschreven) Als ik Duitsland erop zet (Sd-kaart) kan ik toch alleen een bestemming in Benelux kiezen! Waarschijnlijk doe ik wat verkeerd, maar de handleiding zegt hier niets over. Slechte zaak.
Verder vind ik het triest dat er geen USB-kabel standaard wordt bijgeleverd. Mijn eigen USB-kabel van de camera geeft een geel, onleesbaar beeld. De kabel van mijn buurman werkt wel!
Tevens een beetje flauw dat er geen AC-adapter wordt bijgeleverd, want de USB-aansluiting voedt dus niet de Lucca!
Dit is het eerste USB apparaat wat ik tegenkom dat de stroomvoorziening niet van USB betrekt.

De overige reviews hier beschreven gaan over navigatie en dat zal ook wel goed werken veronderstel ik (nog geen ervaring hierin). Maar om e.e.a. geïnstalleerd te moeten krijgen met zoveel gedoe vind ik erg jammer!

Overigens is het formaat precies goed voor in een binnenzak te dragen, dit tegenover bijv. TomTom.

vonsie 10-04-2007

Ik rij nu sinds een maand rond met de Blaupunkt Lucca 3.3.
Ik kan alleen maar zeggen wat een fantastich systeem is dit. Ik rij in een auto met zonwerend glas, maar helemaal geen problemen met de GPS ontvangst. Hij is snel, geeft duidelijk instructies en tijdige informatie.
Kortom, ik ben heel erg tevreden

bintang 06-04-2007

Is zeer eenvoudig, in gebruik makkelijk te bedienen,echt een aanrader. Kon na de koop eral mee naar huis rijden, zo eenvoudig in bediening. Goed geluid. Niets te klagen

WOW 05-04-2007

Heel handig toestel, intuitief en gebruiksvriendelijk, een echte aanrader in deze prijsklasse.
De MAP data van Teleatlas bevat 41 landen, een beetje zoeken en hop, men gaat overal in Europa.

Klain, handig, en makkelijk in gebruik

babyke 05-04-2007

Ben heel blij met dat navigatiesysteem.Gemakkelijk gebruik en heeft een mooi uitzicht.Heb er geen problemen mee en heeft direct satteliet verbinding

Map 28-03-2007

Dit apparaat is voor mij precies wat ik wilde, gewoon een goede kaart en begeleider op reis of route. Verder niet al te veel toeters en bellen, in de praktijk gebruik ik die toch niet.

Is in de bediening zeer simpel, snel, compact en licht in het gewicht.

Is in de auto zeer bruikbaar, maar is ook op de fiets of bij een wandeling goed te gebruiken.

De DVD met kaarten (41 landen) is simpel te bedienen en de aanvullende kaarten zijn eenvoudig op een SD kaart te zetten en werken volgens mij net zo snel als de Benelux in het interne geheugen.

Wat ik extra heb bijgekocht is een SD kaart van 2Gb (daar past de Europa in detail volledig op en ook nog Scandinavie of de UK + Irl). En het is handig om een thuislader te kopen, een waar je de 12v aansluiting van de auto in kan plaatsen, dan kan je Lucca ook thuis gewoon opladen.

Na vier jaar met een ander apparaat te hebben rondgereden waar alleen de Benelux en de hoofdwegen van Europa in zaten, moet ik zeggen dat de ontwikkeling over de jaren niet heeft stilgestaan, dit apparaat is aanzienlijk beter in zijn look & feel als mijn huidige navigatie en ook gewoon beter.

BlueFusi0n 24-03-2007

Heb de Lucca nu twee maanden in bezit en ben er onwijs tevreden over. Hij is snel en ook het herberekenen gebeurt in een mum van tijd. Ik had eerst een navman, maar die is gejat. Ik kan nu duidelijk zien dat de uitvinder van navigatiesystemen een inhaal slag aan het maken is.

Leonardo Truvia 16-03-2007

Ik hoefde eigenlijk nooit zo nodig een navigatiesysteem in de auto. Totdat een vriend me enthousiast op Blaupunkt wees. Meer om hem te plezieren liet ik me overhalen en met enige reserve kocht ik een maand geleden dit apparaat. Nu ben ik er aan verslingerd en gebruik hem zelfs op bekende routes, zo lekker en feilloos gaat het. Ik wil eenvoudig niet meer zónder.

MariekeZ 16-03-2007

Helemaal geweldig! Ik ben superenthousiast!
Iedereen heeft het maar over Tomtom, maar voor mij staat Blaupunkt met stip bovenaan!
De bediening is eenvoudig, zelfs zonder instructieboekje ben ik er helemaal uitgekomen.
Ik heb er nu aardig wat kilometers mee gereden, o.a. in het buitenland (Zuid-Europa), en ook daar werkt het fantastisch.
Kortom, een aanrader!!

Henri4 08-03-2007

Fantastich apparaat. Ziet er mooi uit en werkt meteen zonder instrutieboekje te hoeven lezen. Zeer gemakkelijke bediening zelfs mijn vrouw vindt hem gaaf. (dat wil wat zeggen) Europa is op DVD mee geleverd tot op huisnummer. De stem komt er goed en helder door in vergelijking met de Tomtom. Ik kan hem iedereen aanbevelen.